Nysatsning på solariet

Glam & Glow
Nya solariet Glam & Glow på Köpmangatan i Timrå.
Annons

I somras tog Håkan Wide över solariet på Köpmangatan i Timrå, som hade gått i konkurs, och döpte om det till Glam & Glow. Han driver sedan tidigare solariet Glam & Glow i Skönsberg.
– Jag blev ombedd av mina kunder där att ta över solariet i Timrå. Jag fick börja med att sanera lokalen. Den var i ganska dåligt skick, berättar Håkan.

Efter att ha målat om hela lokalen och installerat moderna och fräscha solarier är läget ett annat.

– Nu är det en fräsch och fin lokal, säger Håkan.

Och tanken är att det ska fortsätta så.

– Det ska vara rent, fräscht och trivsamt. Vi städar varje dag, säger han.

Även solarierna sköts om.

– Vi byter rör var sjätte månad, konstaterar Håkan.

Håkan Wide
Nya ägaren Håkan Wide har gjort en nysatsning och fräschat upp solariet på Köpmangatan i Timrå.

Fem solarier

Totalt har Glam & Glow i Timrå fem solarier. Tre liggande och två ståsolarier.

– Det är drop in. Allt är app-styrt. Du väljer själv hur länge du vill sola och betalar där­efter, säger Håkan.

– Det är 18-årsgräns på solariet. Det kontrolleras genom att bank-id används för att betala, fortsätter han.

Glam & Glow är ett rent familjeföretag, som sköts av Håkan och hans fru och dotter.

– Vi tycker att det var roligt att satsa i  Timrå, vi tror på Timrå, säger han.

Många Timråbor kanske ännu inte upptäckt vilken förvandling som stället genomgått sedan i somras. Nu är det ett topp­modernt och fräscht solarium.

– Alla är välkomna. Vi hoppas att fler och fler ska hitta hit, säger Håkan.

Håkans huvudsyssla är annars att driva företaget Skyltstället i Sundsvall och Timrå samt i Östersund.

Annons

På tapeten just nu

Färjas Brygga.

Nysatsning på Färjas Brygga

Efter att ha misslyckats med att hitta en ny arrendator bestämde sig Tynderö fiskareförening för att det här året driva Färjas Brygga i egen regi. I spetsen för sommarens satsning ...
Anders Berglund, BA data

Intresset blev till ett yrke

Anders Berglund och hans företag BA Data utsågs till "Årets Småföretagare" vid...
Nathalie Nygren

Restavfallet nästan halverat

I september i fjol startade Timrå kommun sin fastighetsnära insamling av förpackningar...